SZAKMAI SZEREPLÉS: AZ [F2F] A YOUTH HUNGARY-N

Influencer, netfüggő, lájkvadász. Olyan kifejezések, amiket meg kell szoknunk. Ez jellemzi a mai generációt, a Youth Hungary pedig azoknak a szakembereknek a találkozási helye, akik nekik segítenek. Az [F2F] Coaching Stúdiót is meghívták idén, F. Takács István vezető coach pedig a junior coachingról beszélt. Arról, hogy hogyan fejleszti mindez a fiatalok önismeretét, döntésképességét és EQ-ját.


Hogyan lehet hatékonyan elérni az Y- és a Z-generációt? Erről szólt idén a Youth Hungary. Az 
Új Nemzedék Központ jóvoltából és az ő felkérésükre az [F2F] Coaching Stúdió külön worshophelyszínt kapott a konferencián. A fiatalokkal foglalkozó szakemberek egész nap kérdezhettek és beszélgethettek velünk. Bár a workshopunk témája a pályaválasztásra épült, igyekeztünk tágabb értelemben is beszélni arról, hogy a coaching hogyan működik a fiataloknál.


Az 
[F2F] workshopra olyan szakemberek jöttek, akik fiatalokkal foglalkoznak, például az oktási szektorban vagy a munkaerőpiacon. A stúdiót és a coaching- szemléletet F. Takács István képviselte a Youth Hungary-n. A legtöbben arról kérdezték őt, hogy akkreditált coachként milyen speciális módszerekkel dolgozik. Most is előkerült a nagy kérdés: miben különbözik egy junior coach, egy pszichológus egy tanár vagy egy mentor.

Coaching: önismeretet fejleszt, segít dönteni

A Z- és az A-generáció másodpercenként hoz döntéseket online: lájkol, játszik, szelfiket nyom. De az életben nem tud dönteni! A fiatalok ugyanis a legtöbbször félnek, szinte rettegnek az élet kérdéseitől, és nem akarnak elköteleződni. Ez az, amit a szakma kapunyitási pániknak vagy Pán Péter-szindrómának nevez, amiről itt írtunk bővebben. 


Önismeret, bizalom, kiegyensúlyozottság: ez az alapja a junior coachingnak. És ha a stabil érzelmi bázis kialakul, akkor az érzelmi intellektus is fejlődik. Ennek pedig egyenes következménye, hogy a gyerek befolyásmentesen és könnyebben hoz önálló döntéseket. Ez a célja a junior coachingnak. És ez az, amiről a Youth Hungary workshopon is beszélgettünk.

Az [F2F] Coaching Stúdióban gyakran tapasztaljuk, hogy a Z-generációs és az A-generációs fiatalok személyközi szocializációja kevésbé fejlett, mint az idősebbeké. Ebben tudjuk őket segíteni.

Akik a Youth Hungary mögött állnak

A Youth Hungary konferenciát Dr. Illés Boglárka, az EMMI ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg. Azt mondta: fontos a generációk közötti kommunikáció, és nem szabad hagyni, hogy az online világ teljesen kiszorítsa a valós közösségeket. A Magyar Ifjúságkutatás 2016 kimutatta, hogy a fiatalok 82%-ának van internetkapcsolata, vagyis naponta több órát töltenek online, és ezen keresztül kommunikálnak. Ennek vannak előnyei és hátrányai is. Ahogy Illés Boglárka fogalmazott: a Youth Hungary egyik fő feladata, hogy megpróbálja megtalálni a válaszokat.​ ezekre​


A konferencia házigazdája 
Dr. Nobilis Márton volt. Az Új Nemzedék Központ ügyvezető igazgatója szerint a hangsúly a fiatalok megértésén van. Ahogy mondta: a Youth Hungary nem a generációk közötti különbségekről, hanem az Y- és Z-generáció megismeréséről szól. Ilyen eseményre pedig nem nagyon volt még példa Magyarországon. Szerinte a fiatalok megértésével lehet a legpontosabban megnevezni azokat a célokat, amelyek mentén a szakemberek elkezdhetnek dolgozni. A Youth Hungary célja pedig éppen ez volt: a generációk közti párbeszéd erősítése és egymás megértése. 

Sas István reklámpszichológus a Youth Hungary-n a C, vagyis a Connected generáció tagjairól beszélt. Ők azok, akik az internet és a közösségi média világában szocializálódtak, más generációk pedig szinte képtelenek megszólítani őket. Sas István szerint az egyetlen lehetséges mód a velük való tömegkommunikációra, ha egy közülük való közvetít nekik az információkat: ezek a „nagykövetek” az úgynevezett influencerek. Erre az egyik legjobb hazai példa Trunk Tamás, aki szintén tartott előadást a Youth Hungary konferencián.

Még több részlet a Youth Hungary konferenciáról itt.

F. Takács István
vezető coach
[ www.f2f.hu ]